Konkurs na pracownię komputerową

NASK – operator Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej organizuje konkurs dla szkół, dzięki któremu uczniowie mają dowiedzieć się, jak świadomie i bezpiecznie poruszać się po Internecie, a także zdobyć nowe cyfrowe kompetencje. Konkurs skierowany jest do wszystkich szkół w Polsce. Na zwycięzców czekają mobilne pracownie komputerowe obejmujące 16 laptopów wraz z przenośną szafą, oprogramowanie umożliwiające zarządzanie przez nauczyciela pracami uczniów oraz interaktywny monitor.

Co należy zrobić?

Klasy 1-3
Temat: Cyfrowa higiena

a) Na stronie Internetowa szkoła słonia Spacjusza – Internet to nie wszystko obejrzeć prezentację (kurs) „Internetowa szkoła słonia Spacjusza”, pt. „Internet to nie wszystko”.

b) Wykonać pracę konkursową: projekt kolorowanki (czarno-białej), dotyczącej aktywności, które można realizować w internecie (online) i poza nim (offline), aby zachować równowagę cyfrową. Praca musi nawiązywać do wiedzy zdobytej w ramach kursu (w obejrzanej prezentacji).

Klasy 4-6
Temat: Netykieta

a) Na stronie Przygody Profesora i Natki – Uprzejmy internauta obejrzeć prezentację (kurs) „Przygody Profesora i N@tki, czyli jak mądrze korzystać z internetu”, pt. „Uprzejmy internauta”.

b) Wykonać pracę konkursową: plakat z hasłem promocyjnym, dotyczącym zasad właściwego zachowania w sieci (netykiety) oraz sposobów reagowania na trudne sytuacje online (np. hejt, agresja ze strony innych użytkowników). Praca musi nawiązywać do wiedzy zdobytej w ramach kursu (w obejrzanej prezentacji).

Klasy 7-8
Temat: Cyberzagrożenia

a) Na stronie Cyberzagrożenia – kurs dla Uczniów 7-8 klasy szkoły podstawowej obejrzeć prezentację (kurs) „Cyberzagrożenia. Nie wpadnij w sieć przestępcy”.

b) Wykonać pracę konkursową: hasło kierowanej do nastolatków kampanii w mediach społecznościowych wraz z przykładowym postem (treść i grafika), dotyczące rodzajów cyberzagrożeń, z którymi można zetknąć się w sieci oraz sposobów ochrony przed cyberatakami. Zadaniem konkursowym jest jedynie opracowanie materiałów, nie ich publikacja.

Wykonaną pracę konkursową:

  • jeśli jest wykonana na papierze – proszę dostarczyć do szkoły do 28 czerwca (środa) do godz. 11.00
  • jeśli jest zeskanowana lub wykonana w formie elektronicznej – proszę przesłać na adres meilowy: poreba.burzyn@gmail.com do 28 czerwca (środa) do godz. 11.00

Podsumowanie Szkolnej Ligi Szachowej

W bieżącym roku szkolnym po raz pierwszy rozegraliśmy cykl turniejów szachowych pod nazwą Szkolna Liga Szachowa. W okresie od października do czerwca odbyło się 12 turniejów, w których wzięło udział 43 dzieci z klas 1-8 (najwięcej z klasy 3 – 17 osób). Turnieje były rozgrywane w piątki w godzinach popołudniowych. Do klasyfikacji końcowej było zaliczanych 10 najlepszych turniejów każdego ucznia. Klasyfikacje były prowadzone osobno dla chłopców i dziewcząt.

Klasyfikacja dziewcząt:

  1. Wesołowska Maja
  2. Nowak Zofia
  3. Więcek Lilianna
  4. Dudek Olivia
  5. Sajdak Lena
  6. Pypeć Maria

Klasyfikacja chłopców:

  1. Sowiżdżał Marcin
  2. Ryndak Tomasz
  3. Kita Przemysław
  4. Libront Adam
  5. Nalepka Nikodem
  6. Wesołowski Franciszek

Najlepsi szachiści zostali nagrodzeni pucharami, statuetkami i dyplomami. Dyplomy odebrali też najwyżej sklasyfikowane osoby w Mistrzostwach Szkoły klas 1-3 oraz klas 1-8. Sprawozdanie z Mistrzostw Szkoły umieściłem we wpisie z 15 czerwca.

W sumie we wszystkich turniejach, które odbyły się w naszej szkole (Szkolna Liga Szachowa, Mistrzostwa Szkoły, turniej feryjny) wzięło udział 64 dzieci.

Bardzo cieszę się z tak licznego udziału naszych uczniów. Zachęcam jeszcze niezdecydowanych do wzięcia udziału w naszych szkolnych turniejach szachowych w następnym roku szkolnym :)

Janusz Poręba

Wysokie wyniki naszych uczniów w konkursie ‘The Big Challenge’!

W kwietniu br. 20 uczniów naszej szkoły wzięło udział w wyjątkowym językowym wydarzeniu – Międzynarodowym Konkursie Języka Angielskiego – The Big Challenge!

W tegorocznej edycji konkursu w całej Europie uczestniczyło ponad 430 000 uczniów szkół podstawowych. Każdy z nich miał możliwość zweryfikowania poziomu biegłości językowej zgodnie z przyjętym przez Radę Europy – Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego. Interaktywny test składał się z 55 pytań, które sprawdzały znajomość słownictwa oraz gramatyki, umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem, jak również  ogólną wiedzę z zakresu kultury krajów anglojęzycznych.

Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy podjęli tegoroczne wyzwanie, z ogromną radością pragniemy pogratulować Wam wysokich wyników i zachęcamy do udziału w kolejnej edycji konkursu!

Wyniki konkursu w etapie szkolnym:

Poziom A1 

Miejsce I –  Gabriela Bajorek          

Miejsce II – Gabriela Kita

Miejsce III – Bruno Gurgul

Poziom A1+  

Miejsce I – Julia Kras-Kocoł

Miejsce II – Liliana Bajorek

Miejsce III – Michał Nalepka

Poziom A2

Miejsce I – Martyna Małecka

Miejsce II – Patryk Surdel

Poziom A2+

Miejsce I – Albert Bajorek

Miejsce II – Julia Bernal

Miejsce III – Emilia Pypeć

Uczniowie z najwyższymi wynikami w klasyfikacji wojewódzkiej (2 896 uczestników) i krajowej ( 23 921 uczestników):

Gabriela Bajorek   (94%)        –     6. miejsce  w Małopolsce,           44. miejsce w Polsce

Julia Kras-Kocoł – (90%)       –    18.  miejsce w Małopolsce            102. miejsce  w Polsce

Liliana Bajorek- (89%)          –     26. miejsce  w Małopolsce         167. miejsce  w Polsce

Albert Bajorek – (91%)           –     44. miejsce  w Małopolsce        315. miejsce w Polsce

Stypendium Burmistrza Tuchowa – informacje

Termin składania wniosków o „Stypendium Burmistrza Tuchowa” –
do 10 lipca 2023r.

Uczniowie szkół podstawowych uczęszczający do klas IV-VIII mogą ubiegać się o „Stypendium Burmistrza Tuchowa” w ramach „Programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży z terenu gminy Tuchów”.

Wnioski o przyznanie stypendium należy składać w Gminnej Administracji Oświaty w Tuchowie  ul. Jana Pawła II  4,  pokój 211.

Do wniosku należy dołączyć ksero dokumentów potwierdzających osiągnięcia ucznia.

Stypendium może być przyznane:

1) za wysokie wyniki w nauce –  uczniom szkoły podstawowej,  którzy mają wzorową ocenę z zachowania oraz uzyskali średnią ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych :

a) w klasach IV-VI     – 5,6

b) w klasach VII-VIII – 5,3

2) za szczególne osiągnięcia naukowe – uczniom, którzy mają wzorową ocenę z zachowania, uzyskują bardzo dobre wyniki w nauce (średnia ocen co najmniej 5,0) i uzyskali tytuł laureata lub finalisty lub miejsca  od I do III olimpiad lub konkursów   na szczeblu co najmniej wojewódzkim, organizowanych na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw oświaty;

3) za szczególne osiągnięcia artystyczne indywidualne lub zespołowe – uczniom, osiągającym dobre wyniki w nauce (średnia ocen co najmniej 4,0), którzy uzyskali tytuł  laureata lub finalisty w konkursach, turniejach, itp. na szczeblu co najmniej wojewódzkim, o zasięgu ogólnopolskim lub międzynarodowym organizowanych według wykazu i na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw kultury; lub uzyskali tytuł laureata lub finalisty lub miejsca  od I do III  w międzynarodowych konkursach, turniejach,  posiadających uznaną i znacząca rangę, organizowanych w kraju,  poza granicami kraju, w szczególności pod patronatem ministra właściwego do spraw kultury, szkół wyższych lub instytucji kultury.

4) za szczególne osiągnięcia sportowe indywidualne lub zespołowe  – uczniom, osiągającym dobre wyniki w nauce (średnia ocen co najmniej 4,0), którzy:

a) zajęli miejsce I – III  w Mistrzostwach Wojewódzkich organizowanych przez Wojewódzkie Związki Sportowe.

b)są członkami kadry wojewódzkiej.

c) zajęli miejsce od I -VII  w Mistrzostwach Polski i Pucharach Polski organizowanych przez Polskie Związki Sportowe.

d) są członkami kadry narodowej.

       e) zajęli miejsca I-V w turniejach międzynarodowych organizowanych przez Polskie Związki Sportowe.

2. Obligatoryjnym warunkiem otrzymania stypendium, o którym mowa w pkt 3 i 4 jest uzyskanie co najmniej bardzo dobrej oceny z zachowania.

Wniosek-o-stypendium-Burmistrza